Busan och Hotel Novotel Ambassador

Helluuuu!

Morgonen började på Seoul station där jag hoppade på tåg 113 mot Busan! Första chocken blev när jag fick se det enormt långa tåget med 25 vagnar! :) men det gick bra hittade till min vagn 9 och fönsterplats 7a :)
Resan gick bra och det var väldigt kul att se lite mera av sydkoreas landskap verkligen underbart fint med alla små bergen och risfälten!   dock var det lite svårt att ta kort från tåget....




Efter att ha kommit till fram till hotellet och checkat in så blev den en fin promenad i solen på standen som ligger ca 20m från hotellet  ... Synd att det inte är sommar bara....







Väldigt fint och mysigt att få lite sand under fötterna!   imorgon ska jag nog plocka lite snäckor på stranden :)

Sen åkte jag till Haedong Yongkungsa Tempel som är ett Buddistiskt Tempel sedan 1300 talet precis vid havet!

























Det var väldigt fint och kul vid templet tycker personligen att det är både kul och mysigt att gå runt på liknade platser man får som ett lugn i själen för allt är så lugnt coh skönt, bara ljudet av vågorna och av munkarna som sjuknger... Lite skönt att komma ifrån storstaden för någon timma, eftersom Busan är sydkoreas näst största stad :) 

Nu ska jag upp till poolen som har utsickt över havet och simma några längder innan jag går till säng, 

Imorgon bär det av mot nya äventyr i hamnstaden :) 

Natti natti puss på er alla och ha en trevlig fredag<3  


Kommentarer
Postat av: Kent

Fina bilder =)Hoppas du haft kul, God jul på dig!!

2011-12-09 @ 12:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0