Panmunjom DMZ

Heej!

Idag började jag med att åka till Lotte Hotel där jag sen åkte iväg med en buss på en tur som bara går vissa gånger i veckan och det är inte alla personer som får följa med då turen går precis till gränsen mellan nord och sydkorea ,, Så det är flera länder som inte få åka ditt.. Sen måste man lämna in sitt pass innan osv och bli godkänd :P
Jag blev som tur var så idag har jag varit på det ett av världens farligaste ställen :O

 På vägen ditt möte vi ca 30st bandvagnar på väg till träning,

 Stannade för lite mat innan vi besökte DMZ

 Besökte även denna minnes plats för alla soldater som har död under korea kriget som ännu inte är avslutat... 

  Ja och bakom går järnvägen som leder in till nordkorea men där går inga tåg sista stationen ligger bredvid där jag står :P

  DMZ! på bilden syns koreanksa militärer som vaktar gränsen och på andra sidan är det nordkora men kan se linjen som går mitt emellan de blå husen,
  En nordkoreansk soldat!

  ME ;)
det var väldigt hårt med att man bara fick ta bilden under några minuter och man fick absoult inte vinka eller ropa eller likande inte heller stoppa händerna i fickorna för du kunde nordkorea börja skjuta på en som att man skulle vara ett hot!

Verkligen en cool upplevelse men lite ledskigt också för man känner att det är på riktigt!

Nu ska jag iväg och umgås med lite vänner sen blir det sängen önskar er alla en bra fredag! :D

Puss och kram 16 dagar kvar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0