11-11-11

Vaknade av regnet som smattrade mot balkong golvet... Fy regn och grå dimma har legat över Seoul idag...
Gick upp kl 8 för att sätta mig och riktigt vrål plugga vilket jag gjorde fram tills kl 4 :P så hann med en hel del känndes väldigt skönt och med tanke på att vädret var så dåligt så var det okej att sitta inne...
Men efter fyra började det krypa i mina ben och jag gick ner och tog en fika på "rosa cafet" vi kallar de så ett frankst cafe där allt är rosa, men det ligger nära och är trevligt så avnjöt en kopp varm chocklad där som var riktigt god gjord på ganska mycket kakao så det smakade verkligen choklad:)

Idag är det ju 11-11 och i korea firar man alltid 11 med att ge varandra choklad doppade kex som är som långa pinnar:P som en vänskaps grej 

   Så här kan det se ut där de säljer dessa choklad pinnar :) Stora och små!

Så barnen kom båda hem med flera packet av chokladpinnar som de fått av kompisar i skolan :)

Idag har det varit en riktigt slapp dag hemma hos familjen Wiktorin och vi har ätit pizza, sett på film och ätit Svenska ostbågar import ;) sjukt gott var dem så så klart sparade jag några tills imorgon så de är sådära sega och god då :) hihi smakar ju bäst då dagen efter! 

Har även fått ett tråkigt besked om min Kina resa till Beijing, jag får inget visum till kina så måste avboka:/ så tror att jag kommer åka ner till södra korea iställer och se lite stränder och bada i varma källor :) 
Det var så att man måste ha varit i kina inom en 2års period om man ska få söka ett visum från ett land där man inte är bokförd.. Så därför funkade det inte..... Men så är det europa är inte så vänliga på kineser när de vill komma in så då gör det samma sak tillbaka..
Så får ta turen till Beijing en annan gång i livet:)





Grattis på Födelsedagen Farfar idag skulle du blivit 70år även om jag inte kan ge dig en grattis kram så finns du alltid i mitt hjärta<3
Även en extra tanke till kära morbro Anders och Morfar<3  Vet att ni alltid finns med mig! :)

 

Nu ska jag lägga mig och titta lite på Svt play innan jag somnar :)

God natt puss på er alla där hemma <3

PS idag är det exkat 5 veckor kvar tills jag kommer hem tiden går så fort! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0