Japansk mat!

Hej, idag har det varit riktigt varmt 24+ dock ingen sol utan tjock typisk seoul dimma:P

På träningen idag kom två söta tanter i typ pjamasdräkter och frågade om de fick ta kort på mig, åh snäll som man e så tänkte ja visst det är väl inga problem -problemet var att dem stod och fottade i 15 min helt tokiga, tänkte nej dom kommer aldrig att gå men tillslut så gick dom pphhuuu... :P

Efter ett ganska bra träningspass blev det fika med Eva nere på stan, blev en god macka och en super bra banan juice var precis som en milkshake :) hihih 

Sen blev det att plugga ´massa och prata med både farmor, mamma och pappa på skype<3 

Ohh så bestämde vi att vi skulle gå ut och äta middag, och precis när jag tar min jacka kommer ja på Fan! glömde handväskan på cafét! shit... Så sprang ner dit och eftersom jag är i landet nästan utan kriminalitet så bemötes jag av ett stor leende när jag kom, och tjejen bakom disken hämtade min väska direkt :) så skönt nemas problemas!!!  

Sen gick vi till en ny Japansk restaurang och självklart tog jag massa bilder :) Dock fick vi lite problem med menyn då allt stod på koreansk/japanska .. men då får man gissa och hoppas på det bästa :P 

 
Kall skivad bläckfiskarm med glassnudlar som i en soppa- kan ju säga att ja smakade men inte mkt mer var inte gott när det var kallt .... 

 Udon nudlar med buljon och de vita sakerna som flyter omkring är Tofu typ smakar inget mer än buljon och är i konsistensen som en disktrasa:P mkt speciellt .. nudlar är goda och tjocka... 



 Japansk ostomelett med skinka på riktigt god .. bara lite svår att äta med pinnar för en nybörjare som mig ;) 

 
kimchi koreansk traditionell mat som man alltid får som typ tillbehör här det är vitkol i typ chillisås :P ganska stark för det mesta,,, 

 så fick vi in lite grillade fiskar , var inte mkt att äta på dem men de smakade typ som grillade abborrar :P 

  Smile :)  vi ser ju glad ut iaf även om maten inte var den bästa :P hihi^^

 något friterat som vi fick in :P ingen av oss kunde säga om det var fisk eller kykling i för det var helt mjukt :P  men det var helt ok :) 

 Stekt ris med räkor i tror det var det bästa vi fick in om jag får säga min mening :P haha ^^

 
och sisst men min inte minst fick vi in kykling i någon barbecuesås var lite mysko smak men gick ner det med :P

Lagom mätta gick vi sen hem och avnjöt lite god choklad :) MUMS!!!


 Med denna bilden vill jag önska alla läsare en trevlig fredag! 

Puss puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0