Karameller

Hello!

Dagen började med att jag,eva och linnea gick ner till Itaewon och tog manikyr :)  det var väldigt skönt och kul^^ för rätt som det var när vi satt där kom det in 4 st Amerikanare och ville ta kort på mig för att ja var den enda blondinen de sätt :P och så hade dom en lista med massa saker att bocka av och bla var en av dem att ta kort på en blondin :P  hehe å tjejerna som gjorde manikyren trodde att jag var känd ;) haha lite galet men kul^^

så här fina blev våra naglar!

 Cicci=Lila  Linnea=Rosa  Eva=Blå

Sen åt vi lunch på en vietnamesisk restaurang :) väldigt gott!

Och lite senare fick jag och linnea en ideé om att vi skulle göra Karameller så det var bara att börja koka sockret och plocka fram alla grejor sen blev det som en hel karamellfabrik i köket ;)

 Vi började med Tutti Frutti smak/blå färg :)


 
Det gäller att vara snabb för det stelnar snabbt :P

 Sen blev det Cicci´s tur att visa hur det skulle gå till :P  Socker smet!!!

 Blandat i hallon smak/röd karamellfärg

'  Så kan man forma till bitarna så man kan klippa dem .. men aj det är varmt! :P

 Linnea lyckades göra en fläta :)

 
Så blev det när allt var klart! Gjorde även lite lakris också och några klubbor :P  

Vädigt gott och lätt att göra faktiskt bara socker vatten och fruktsocker sen måste man har karamellfärg och smak att droppa i :)  

Så nu har vi massa godis :P  hihi oh väldigt kul hade vi under tiden! :D


Men nu ska jag titta lite på film och sen får vi se vart kvällen tar vägen! :)

OBS! dagen temp har varit rekord- 25+ helt sjukt skönt i november och stor sol hela dagen:)

Ha en trevlig och kul lördag alla<3
Trevlig alla helgona dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0