Korean House!

Hej!

Dagen började som vanligt med några trevliga timmar på klubben, jobbar just nu med ett ett tajtare avdrag och tuffare ankring. Dagens temperatur har varit i svalaste laget ca 7 grader men som tur har vi haft en stor sol hela dagen =) så fick lite färg i ansiktet idag, dock gick alla koreaner med stora skärmar och paraply för att slippa solen.

I kväll har Eva,Linnea och jag varit på Korean house, det är som ett traditionellt koreanskt hus där man först får äta mat och sen se på en show- allting är kopplat till koreanska traditioner.
 Linnea och Eva vid ingången:)

 och så klart sitter man på golvet och äter:P

 Förrätt :) massa små plock med balndade smaker vissa saker var goda andra mindre :P



Koreanska pankakor :P  den gröna var godast men kan inte säga vad de smakar ,, ^^




 Ål med typ julsmaker helt ok men lite segt^^

  Pumpa soppa,,

 Potatis och sniglar ;) så har för första gången i livet ätit snigel :P hehe^^ slemigt

  
Räka, Mussla och någon gegga som fastnade i tänderna :P rätt okej fast såg mest fint ut.
  Kött,svamp, och lite sallad :)

 Efterrätt :)  päron risfyrkant och något kanel sak smakade bra iaf :) hihi
 Jag ihop med en av damerna som serverade oss all mat :P hon har på sig en traditionell folkdräkt :)

  Vid den koreanska trädgården :P  på väg till showen :)


 I lokalen där showen var :)


 I otålig väntan på att de ska börjar :)  

Tjejor som spelade trummor :)


 Koreansk musikt ,,, roliga gubbar ;)

  Tjejer som dansade med solfjädrar :) ganska fint och på bilden så försöker de forma en blomma :)


http://www.youtube.com/watch?v=QmWTagi2hRo  en del av showen som jag filmade :) titta!!!


http://www.youtube.com/watch?v=-ckW-viSsoQ   Typiskt koreanskt från showen :)


http://www.youtube.com/watch?v=4no6oACXWV4   hihi jag fick gå upp på scenen och spela tumma :P



http://www.youtube.com/watch?v=29wZPeGJ6LE  -  denna videon är på när vi tackar och går av scenen :)


Så hoppas att ni får en trevlig kväll och titta på videoklippen som jag laggt ut! :D

Innan jag somnar vill jag skriva Grattis till både Tezz & Esthrid <3 

Natti natti :)
puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0