Oj, 27 dagar kvar bara!

Tjohej!

Oj vilket väder det har varit idag hela Seoul har lyst som Sol, så jag tog fram kameran och tog bilder :) för ofta ligger det en tätare dimma över stan, så då ser man den inte så tydligt som idag!
 Precis rakt över floden från en av våra balkonger:)

 


 Bilden är tagen lite senare på eftermiddagen

 Så fint tycker jag även om man saknar landet och hemma också,  men detta är ngt som jag kommer att sakna när jag kommer hem ...
  Gick förbi en av grannarnas trädgård och såg att de hade ett stort träd med något som ser ut som sharon,

 synd att de satt så högt upp hade gärna sett vad det var för frukt :P 

Idag har jag även provat på min kunskaper i bakning mera och för första gången någonsin baka hålkakor :)
och faktiskt gick det mycket bättre än vad jag trode, och de blev fina och goda :) Så gott med riktigt bröd! eftersom de äter vanlig mat till frukost så kan man bara hitta börd ibland och för det mesta är det bara sötat fika bröd som man hittar på cafér som Paris Baguett osv .

 
 Ganska snygg endå ;) 

Sen har jag plugga endel idag och bla gjort klart allt i en kurs så nu kan jag lägga undan den känns toppen skönt:)
Hoppas ni andra har det bra! hihih snart syns vi hemma i Sverige kom på idag att jag nog kommer sakna alla koreaner kommer bli konstigt att bara se svenskar sen, är ju van nu vid att man liksom skiner upp lite extra när man ser någon som inte är Asiat :P


Nu så blir det sängen och kanske några sidor i en bok beror på hur trött jag blir när jag väl lägger huvudet på kudden ;)

NATTI NATTA <3



Kommentarer
Postat av: Marléne

Det är så roligt att läsa din blogg och titta på alla bilder du lägger ut. Jag pratade med Ola hemma häromdagen om att åka på "APU-besök" hos dig. Det vore jätteroligt att komma ner några dagar och återuppleva Korea och följa med dig på skolbesök. Han tyckte absolut att jag skulle åka. Om skolan betalar! ;)Tyvärr har jag ont om tid också, annars skulle jag nog unna mig en vecka att göra det. December är alltid full av en massa måsten. Jag får uppleva det genom din blogg istället. Kram på dig!

2011-11-23 @ 10:39:28
Postat av: Cicci Blomberg

Hej, va kul att du tycker det, försöker att dela med mig av så mycket som möjligt. Åh det skulle ju varit jätte kul verkligen! tycker att skolan kan sponsra med det ;) ^^. Men som sagt precis tiden rinner iväg och snart är jag tillbaka i Mjölby igen. Känns helt otroligt, börjar få lite panik också så mycket mer saker som jag vill hinna göra :P men tror att jag kommer åka härifrån väldigt nöjd och lycklig :)

KRAM!

2011-11-25 @ 10:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0