Palatset = Guyeongbokgung

Heeej!

Idag har barnen varit lediga från skolan pga att det är Thanksgiving :) 

Linnea,Eva och jag åkte till Palatset för att turista lite, dock hade de båda redan varit där 3 gånger men för mig var det den första! 

 
Vi kom precis i tid till vakavlösningen- och oj vilken sermoni det var med massa flagor och musik,

 Inne på själva gården!

  Smile med de fina soldaterna :)

Sen helt oväntat kom det fram en tjej till mig och frågade om hon fick intervjua mig om vad jag tyckte om uppvisningen/sermonien, oh ja visst tänkte jag, som kommer det fram en kille med en stor kamera och då säger hon att de kommer från nyheterna :p hehe ^^ de roliga var att sen på eftermiddagen så Linnea hela repotaget på tv och jag var med!!! :D hihi^^
 Jag och damen som intervjua mig fick hennes visit kort så ska försöka få själva videon (kan vara kul att ha) ,

Sen gick vi vidare mot nya upptäckter inne på palatset - super stort var det verkligen som en stor laburint!

  Soldater!

 Jag vid stora entren :)

 
kejsarens palats, det är fint med bergen bakom :)

  kejsarens rum och hans tron! 

 I kejsarens trädgård, 

 
inte så stora ingångar :P passar mig utmärkt!

  På bilden ser man lite att det är många byggnader, kan inte beskriva det på ett bättre sätt en - Oj va stort detta var!
Efter att gått runt och kollat in alla byggnader m,m så åkte vi till Insadong för lite julklapps shopping, trevlig och kul dock har man inte några direkta julkänslor ännu, sen blir det ju inte bättre när man pratar med er där hemma och hör att det inte kommit någon snö ännu - Vad är detta! så hoppas att ni får snö snart! ;) 

Ligger i sängen nu och ska sova, för imorgon blir det förmiddagsträning :) jippi 

Natti natti och ha en toppen bra fredag<3
 Ps -Har ätit dillchips idag från Sverige -Ds  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0