Tonfisk!

Tjollaheej!

Idag har de varit väldigt bra och behagligt väder 17+ och stor sol:)  idag åktet jag taxi till träning då driver park stackarn har tillat ner för en trapp och behövde åkta till sjukan, men som sagt jag började morgonen med en riktigt pulshöjare när jag hoppat hur taxin och gåt bak för att hämta båglådan börjar han åka!!! Shit jag sprang som en tok och som tur var så lyckades jag slå till på bilen och skrika så han hörde coh stannade! - vill knappt tänka på hur det hade varit om han hade lyckats åka iväg men min båge! som tur var ingen skada skedd utan bara en liten pulshöjare;)  

Nu ikväll har vi varit med till Martins kontor - det var väldigt kul dels så fick vi åka Chef hissen upp med hiss-damen (en tjej som tryker åt på rätt våning åt en i hissen) och sen var det väldigt fin utsikt från hans rum, byggnaden är en av de högre i Seoul :) 

  GS Tower!   (martins kontor ligger i byggnaden)




Efter besöket gick vi alla fem till en Tonfisk restaurang och åt massa med Rå tonfisk :P 

 bilden är tagen utanför parkeringen till resaturangen med den stora tonfisken hängandes :P 

  Sne bild, men det är iaf sjögräs bla med lite salt smak som man hade till fisken,, Dock åt Linnea och Oscar dem som godis! det smakar speciellt lite som salt fisk tycker jag, ,
 Förrätten soppa till vänster i mitten var det någon form av ägg gröt med peppar smakade lite som välling och till höger ser nog alla att det är en tomat :)

   Huvudrätten kall styckad tonfisk alltså helt så och i mitten några av bitarna fårga mig inte vilka var svärdfisk också :P  jag personligen tycker inte så mycket om rå fisk det blir ju en speciellsmak och konsistens att tugga på men absolut kul att prova och smaka! =)
De som var mest coolt tycker jag är att alla bitarna är från nästan samma fiks fast ändå ser de så olika ut beroende på vilka dela det är man äter.. 
 Så ska det se ut innan man stoppar det i munnen föst tar men en fisk bit doppar den i lite sesamolja eller soja med wasabi sen tar men det och lägger på ett sjögräsblad så det fastnar och så in i munnen :)
 och sen fick vi in ännu mera tonfiks :P

 Yes äntligen kom det in lagad mat :P hehe stekta risbollar på spett rätt goda och sen tiger räka som och var grillad jätte gott , sen blev den lilla fisken kvar vågade inte riktigt stoppa den i munnen :P

 Nöjd cicci ;)
 och när man tänkte att du måste det vara slut så kom de in med stor undonnudel soppa!  vilket är ganska gott nudlar är väldigt tjocka :)

 sen kom det sista in vilket var en dryck som smakade som söt bärsaft fast såg mera ut som sirap, och gott var det! :D

Vi satt som i ett eget rum på stolar utan ben, så man satt på golvet och åt fast på stolar med tyggstöd och sen var det hål under bordet som man kunde sätt ner benen undet (anpassat för oss västerläningar som inte är vana vid att äta på golvet).

 fötterna under bordet :P och så syns en liten del av en stol :)


Och självklart var även TinTin med :)

Nu blir det sängen och john blund :)

Natti natti på er alla goa och söta<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0