Träning mellan 10.30-16.30 =)

Hejans denna dagen har jag enbart tillbringat på bågskyttet!
Hade sedan innan bestämt möte med den Fd landslagscoachen och skytten Kim Mi. Young så idag har jag tränar med henne :)  oh det var så himla kul och intessant, hon hade endel synpunkter på mitt material men också på min skjutning, vi gjorde några ändringar som att jobba mera med ryggen och armbågen :P  ska träna med henne igen nästa söndag :) Spännande!   Ps denna damen tog Os silver i L.A 1984 coolt och även ett brons i Asia games! 
   http://www.hwalsarang.com - Klubben som jag tränar på´s hemsida! :) dock är den på koreanska men kul att titta på :)


Har även kommit på att den börjar bli ont om tid kvar nu,, försöker att fixa med flera studiebesök på olika skolor osv till mitt projektarbete men det går segt som om allting skulle vara skyddad för allmänheten ...
funderar på om det är bättre snart att inte höra av sig först utan bara dyka upp och och se om man kan få kolla runt lite med rektorn eller likande ... hhmm får se vad som händer i veckan hoppas på det bästa!

Annars flyter allting dock inte vädret nu börjar tempen sjunka och idag hade vi bara 10grade! :O Jätte KALLT!!!
Men imorgon ska det gå upp till 16 igen puuhh höll på att frys ihjäl idag när vi tränade :P
Hoppas att ni får snö där hemma snart i alla fall tills första advent nästa helg!


Nu ska Cicci sova trött och nöjd med dagen har haft det jätte kul och fått massa ny insperation! <3

Puss godnatt

Kommentarer
Postat av: Hawkan

Kim Mi. Young = Kim Jin-Ho ?

World Archery säger att en kinesiska tog silver 84...

Koreanskor tog Guld&Brons.



Klart coolt oavsett, och helt rätt av dig att passa på å träna med erfarna skyttar, speciellt de som har många år i ryggen!



Egen erfarenhet (dock från Japan-tränings-resor, ej Korea) säger att om man, som västerlänning, visar respekt och seriöst intresse så brukar rejält duktiga asiater öppna upp sig och ge värdefulla och ärliga synpunkter. (läs "secrets, som bara deras landsmän brukar få veta")

Är man mer "sedvanlig västerlänning" så brukar man inte få veta nåt vettigt utöver det vanliga...

Sen gäller det att klara av att ta den oftast hårda kritiken och verkligen jobba hårt på det man fått veta. (visar man att man klarar av det så får man veta mer!) :)

Se sig själv som en nybörjare, så lär man sig oftast allra mest. :)

Men men, tror du redan har koll på det där! ;)



Kul att läsa det du skriver, keep up the good work!

Å personligen vill jag gärna höra mer om tränarpedagogik du ser och småknep du plockar upp over there. ;)



Kram!



/Hawkan - nattsuddar från jobbet

2011-11-21 @ 00:21:39
Postat av: Cicci Blomberg

Hej! kul och tack för ett så långt svar:)



Jag har faktiskt inte kollat upp henne utan skrev vad jag uppfattade att hon sa men det kan vara så att hon var coach då , det var väldigt mkt snack om L.A och 84 iaf ;) inte säkert att hennes namn blev rätt heller hade en tolk med som inte var perfa:P men det intressanta var som sakt allt hon kunde och sa till mig om min skjutning och om hur koreaner tänker! Aning,ryggen hur man ska kolla på tavlan med ögat osv! jätte kul verkligen! Och precis som du skriver så visar man respekt och är vänlig så får man mycket tillbaka, sen kostar ju allting pengar med ;) men hon var super trevlig och tog även tag i mitt material tog med sig en av mina pilar hem för att kolla om hon har några som bassar bätter :P helt galet egentligen men så snällt!

Hoppas allt är fint här tänkt att berätta mera om allt de jag lär mig här sen när jag kommer hem :) liksom sumera ihop allt.

Kram

2011-11-21 @ 13:11:29
Postat av: Hawkan

Tack för långt svar på ett långt svar! ;)



Haha, ja de är duktiga att ta betalt för sin kunskap!

Vi svenskar skulle nog titta väääldigt snett på den som tog betalt för att t.ex. hjälpa nån med trimmning.

("Så, då går pilarna fint och du grupperar bra! Det blir tvåhundra kronor, tack!")

Men så är vi juh glada bågskytte-amatörer jämfört med många andra länder...speciellt när det gäller organisationer och tankegångar.



Tycker smått synd om dig just nu...

Att du måste åka hem...

Ska bli intressant vilken reaktion du får när du kommer till närmsta icke-asiatiska flygplats. ;)



Om du nu trivs där (vilket det verkar som), åk dit igen framöver...och igen...och igen!

Kanonbra att du är där länge nu, så du känner dig mer som hemma och till slut kan börja ta in mer av bågskyttet än allt nytt runt ikring dig.

Åker du dit fler gånger, det är då det börjar ge resultat!



Sen skall du ha ett tack. Din resa hjälper inte bara dig själv och ditt eget skytte, utan inspirerar och hjälper svenskt bågskytte framåt i sin helhet. :)

2011-11-21 @ 17:20:22
Postat av: Cicci Blomberg

Tack så mkt! :)

Ja precis så sant de du skriver, det är super kul att vara borta så som jag är nu man hinner binda upp kontakter, se sig omkring och även lära sig massa och ha hilma kul :D precis som du skriver så kommer det bli annorlunda för mig när jag byter flyg i Helsingfors och plötsligt kommer se massa västerläningar, iställer för alla de Asiater som jag träffar dagligen. Men kommer sakna allt här och som sagt förhoppningsvis kunna komma tillbaka någon gång i framtiden. SEn är jag sån att jag vill resa runt mkt se nya platser och möta nya människor - utmaningar och äventyr :) Samtidigt som det blir skönt att komma hem ta student fixa körkortet m,m massa kul som väntar på mig :D

Så är det de vet att deras kunskaper är eftertraktade så vrf inte också leva på dem, skulle jag också gärna gör om vi kunnde får sporten att bli lite större bara :P Det blir för oss unga nu att försöka fixa till det! :) Marknadsföring av bågskytte! :)



KRAM

2011-11-22 @ 15:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0