Tv i Taxin

Tjabba Tjena Hallooo

Idag på vägen hem från träningen fick jag se något kul på TV:n i taxin (alla taxi bilar har GPS med stor skärm och på dem tittar de även på tv när dem inte behövar GPS en) och han jag åkte med kollade på nyheterna, först var det vanliga nyheterna sen kom det nyheter för döva med en som tecknade och sist var det en blind kille som läste nyheterna från blindskrift - har aldrig sett det förut men det var bra tycker jag för att visa att även de kan läsa upp nyheterna och faktiskt ha ett viktigt yrke. :)

Sen när jag kom hem hade vaktästarna börjat lina in träden med typ gasbindor , eva sa att de gör det för att inte träden ska frysa ihjäl i vinte - Men hallå det blir ju bara några minus här :O men känns lite som en gammal tradition att göra det och sen för att ge vissa något att pyssla med, för oj vilkent tid det måst eta de lindar verkligen in hela träden!    Typ så här! ska ta bild på de imorgon för denna är tagen från google bara för att visa prinsipen :)




Sen vill jag visa er hur några av Oscars lärares hemsidor ser ut (imponerade kolla gärna!)


http://mrb-science.wikispaces.com/

http://msronning.wikispaces.com/

http://yissmscharactereducationa.wikispaces.com/  

Alla barnen på skolan har en skoldator så allt görs nästan på datorn förutom fin skrivningen:P ^^

Nu är det dags att sova för imorgon kommer en ny dag! ska väka barnen för martin är i Japan igen :)

Natti natti puss <3 :)   - ps idag har vi inte ätit någon sashimi (rå fisk) utan idag har vi faktiskt ätit raggmunk med lingonsylt så gott! fast Farmor din smakar bättre ;) ds




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0