Another day in Paradise!

Idag har det också varit fantastiskt bra väder! jätte skönt med klarblå himmel och en strålande sol:D
Tränar på både 70m och 20m på 20cm riktigt kul^^
Åå idag lyckades jag spänna upp min båge med knäna eller vad man ska säga så som koreanerna gör:P Nöjd!
haha för er som inte är insatta i bågskytte så tror ni nog att jag har blivit helt knäpp men det är faktiskt coolt! ;)

Har pluggat Historia men det gick lite segt så får ta några timmar till det imorgon med så jag blir klar:)

Tillmiddag blev det curry gryta som var väldigt god och hihi till efterätt bakade jag Äpplekaka har börjar baka en hel del här tror att det är för att jag har lite mera tid och sen är det ju både gott och kul! :) dock hade jag inte farmor recept:/ men det blev helt ok ändå :)  Åt bit med gott samvete ska ju springa i de helvetes jävla backarna imorgon så lär nog kunna göra av med den lätt:P

Pratade med flera vänner på skype idag riktigt kul! :)  bl.a så kom vi att tala om vilken skillnad det är här och Sverige när det gäller arbetskraft! Hemma klagar många över att man inte fått de jobbet man ville och man vill ha högre lön osv- man tänker mest på sig själv och att man själv ska få det så bra som möjligt och man tittar väldigt smalt på allting, medans här är till och med gatsopparna glad för de får minsann göra vägarna fina för folket de ser liksom betydelsen i allt! och är glada för det´... Man uppskattar saker och ting mera här även om Syd Korea är ett högre utvecklat land än sverige, man tror det inte men så är det ren fakta!   Om det är för att landet har haft en så hemsk historia med bara massa krig och elände eller om det är för att man tidigt blir uppfostrad med att vara stolt för sitt land och glad för det man har.. Men något är det som gör att folk här är mera stolta och glada för de dom har än hemma i sverige där många tar det mesta för givet! ...  Spännande att det är så olika och svenskar upplever Sverige som ett mycket bättre land än var det egentligen kanske är ,, lever vi kanske i en liten skyddad värld uppe i norr???  Det finns mångar tankar i mitt lilla huvud men ska nog fundera lite mera innan jag uttalar mig mera för ikväll för felsägningar är aldrig bra :P 

Tänkte bjuda på en bild tagen från mitt fönster tyvärr är den inte jätte bra men vill att ni ska få en upplevelse av vad jag tittar ut över varje kväll innan jag somnar :)



   Handong Bron som är riktigt fin på dagen för då är det som ett vattenfall på ena sidan:) 

 exakt rakt över floden från mitt fönster ;)


godnatt på er alla<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0