Dreams

 

Började dagen med en härlig spring tur vid floden, jätte skönt att röra på sig och det bästa med att springa vid floden är att det finns små träning stationer där man kan stanna och göra massa gymövningar eftersom det finns maskiner som står ute för allmänheten året om! Så idag körde jag massa mage och armar hehe blir spännande imorgon;) för tycker att jag har tappat massa muskelmassa men ska köra hårt nu så jag får tillbaka känslan av att vara stark :P När man är ute och springer är det lite kul för alla som löper hälsar på varandra även fast man inte har någon aning om vem den andre är , å nu tror ni säker att det är så att alla hälsar på mig bara för att jag är västerlänning men så är det inte utan även alla koreaner hälsar på varandra.. Det skulle väl inte hända hemma i spåret att folk hälsar på varandra om man inte känner varandra, då blir man väl idiot förklarad direkt…. Dock synd för visst känns det trevligt när folk hälsar :)


 bild på lite träning redskap ska ta lite bättre bilder någon dag snart :)


Har även spelat wii idag med Linnea och Oskar och gissa vem som vann på bågskytte då? ;) haha vi körde OS i Peking jätte kul faktiskt har aldrig tigare kört bågskytte på wii sen körde vi rodd också vilket inte gick lika bra men kul hade vi i alla fall :)
Till kvällsmat idag åt vi riktig svenska mat – Fläskfilé klyftpotatis och beanässås mums^^ här är det vanligt med sötpotatis som är jätte gott så det var både vanlig potatis och sötpotatis idagJ 
Nu på kvällen när barnen lagt sig så har jag suttit uppe med Eva och Martin och pratat om olika resor som de gjort, det är så häftig för dom har verkligen varit nästan överallt! Man får så mycket inspiration av dem. Martin berättade att när han var liten så tog han en kartbok och så målade han prickar på alla ställen han ville åka till han sa att snart är prickarna slut i boken! Så himla coolt att liksom som liten sätta mål att till det landet/den staden vill jag till eller den regnskogen vill jag se och sen så gör man det verkligen och besöker allt man vill! Det handlar verkligen om att uppfylla sina egna drömmar med sin egen kraft och förmåga:)  
Jag har en plan nu när jag kommer hem att skaffa en stor världskarta och sen så jag pricka i alla ställen på den som jag besök för att sen ha när an bli gammal och kunna titta över alla platser där man varit och förhoppningsvis minnas de olika plasterna och upplevelserna. Har tänkt att ha den kartan som en tavla och på baksidan skiva upp årtal och plats :)


Så nu är jag jätte sugen på att resa till världen alla hörn, tänkt vad mycket man olika saker man kan få uppleva! Jag vill ju resa runt och se verkligen allt från gatubarnen i Colombias maffia värld till Monakos överklass. Se djuren och växlivet på Antarktis och dyka bland delfiner & valar vid Galapagos öarna. Det finns så mycket man vill och jag tror man kan bara men ser möjligheterna och inte svårigheterna. Sen har alla olika förutsättningar för att sätta sina drömmar i verklighet men om man inte har allt för avancerade drömmar så går det med hjälp av vilja! :)  Alla kan!




Natti natti på er alla!  
Sweet dreams <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0