En helt vanlig onsdag

Kl 06.15 ringde klockan idag och det kändes faktiskt väldigt skönt att se hur mörkt det var ute, Alltså så man fick lite höstkänsla för annars är ju temperaturen än så länge så pass hög så att det bara känns som sen sommar. Väckte Oskar och Linnea som båda gormade lite över att gå upp men efter ca 15 min så satt de båda två fint vid frukosten ;)  och han med den gula skolbussen gjorde de också (tur för mig och dem) :P  Sen blev jag hämtat av en alltid så glad och snäll Park (the driver) som körde mig till träningen i vanlig ordning. Haha det var rätt kul när jag går ur bilden så brukar jag få med mig en vattenflaska av honom men idag tyckte han nog att jag såg trött ut för istället så fick jag en liten aluminuim burk med "Coffee energy" så med ett lite små flin på läpparna kom jag till träning :) Idag vart det en del klickers träning vilket var skönt och behövligt så ska nu avsluta varje träning med 30 klickerskott :) oh just det har hittat nya ställen på händerna som man kna få valkar på = tränar på rätt bra alltså :)  Men dock inget emot vad en kompis i dankmark gör helt sjukt han tränar 60 timmar i veckan:O den tiden vill jag med ha fatta så himla nice att bara kunna leva på att träna!  "in my dreams"

Efter träningen kom jag hem och pluggade precis som under alla andra dagar, men tycjer faktiskt att det funkar väldigt bra med skolan och det är kul att läsa just nu:) 

Vid kvällsmaten idag kom linnea på att hon skulle ha med sig kladkaka till sin förken som fyller år imorgon, så vid halv 8 började vi baka en snabbis kladdis ;) dvs med hjälp av mikron går allt snabbare!  
Imorgon har barnen bara halv dag i skolan så linnea ska med en japansk kompis hem:) Alltså jag tycker att det är så himla coolt och kul att man kan träffa så mycket människor från andra kulturer genom att bara gå i en internationell skola.. Ska bli kul att se vad hon berättar imorgon kväll om hur det var hemma hos henne om vad de åt m,m.... Oskar ska iväg mot parken imorgon och cykla med två amerikanska killar också coolt!
Visst träffar jag flera vänner från andra länder när jag är ute och reser och tävlar men inte alls på samma nivå som linnea och oskar gör! Tänk vad mycket häfftiga saker dom redan nu har i sina ryggsäckar! 
Men allt är inte på ros bara för att man bor utomlands dom har haft det jobbigt också dels att börja i en skolan där man bara pratar engelska och få alla läxor osv på endast engelska för att sen försöka få nya vänner och bygga upp ett socialtnätverk igen i ett nytt land med nya kulturer. Familjen har tidigare bot i Kina men där gick barnen på en svensk skola så det är ganska stor skillad att gå från en svensk skola till att gå i en Internationell... Och frågar man dem båda så skulle de vilja gå hemma i Sverige helst för där har man inte så mycket läxor ;) men det kommer komma en dag i framtiden då de är glada över att de fått vara med om så mycket och är stora nog för att uppskatta den kunskap som de redan nu får av världen.

Just de Grymt bra jobbat sverige igår som slog Holland!!! Synd att man inte såg matchen bara men får helt enkelt nöja mig med vinsten! :)

Samma plats samma tid och samma kanal imorgon! :)

Pussss <3


HEHE, tunnelbanan är lite större här än i Stockholm tror att det bara finns tre linjer att åka med i Stockholm och här kostar en dagsbiljett bara 7kr :) dom har ett väldigt smidigt system här med ett kort som heter T-money
som man man änvanda både på t-banan, taxin och på bussen!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0