Ett grönt packet!!?

Godagens!

Gick upp vid 6 idag för att äta frulle med barnen, och även ge morgonpigga TinTin mat, det är så kul för när jag äter frukost med barnen så är det jätte lugna och snälla, men när jag ska sova på morgon  du händer det att man blir väckt av någon ljuv stämma:p  Linnea har ett ganska häfftigt morgonhumör och ibland märks det mer än anra dagar :P  Men de kom iväg till skolan även denna dag i tid och med rätt böker osv :)

Idag sa Orskar att han verkligen ville flytta tillbaka till Sverige för där är inte skolan så jobbig som här!!! å va ska man svara han har helt rätt i de han säger men man vill ju ändå motivera honom. Så jag försökte säga till honom att han i framtiden kommer ha massa nytta av de han lär sig nu, fast jag inte riktigt vet för imorgon tex så har han prov på en massa olika sorters sten! hur viktigt känns det egentligen och jag undrar hur mycket han faktiskt lär för livet och hur mycket som bara stannar de få dagarna som det behövs, för när det har så mycket som de ändå har i skolan så är det inte lätt att intrikta sig på allt utan han använder nog sitt kortidsminne allt för mycket tyvärr.  - det finns olika sätt att mäta kunskap på och många gör det i from av läxor/prov.


När jag satte mig i bilen mot träningen fick jag en kul överraskning av Mr park!  Ett Grönt Packet med avsändare Frida Karlsson, alltså shit va glad jag blev det gjorde verkligen min dag!!! tack så jätte mycket åå va spännande att få öpppna det på måndag! :D hihih


   

Var även en sväng på Itawon idag och kollade in shoppingen, precis innan jag skulle gå så såg jag en trä trappa upp mot en butik som verkade nice och där hittade jag följande mys tröja:)
Det är lite speciellt här för man bygger mkt på höjden då markpriserna är så otroligt höga! och därför får man ofta gå några trappor upp för att hitta dom bästa ställen både när det gäller mat och kläder.



 



Just det idag har vi också haft fint väder 22+ och sol:)
Haha för första gången har det vart någon som har roppat efter mig på stan! och det roligaste var att det var en västerläning som roppade efter mig! Så himla tydligt tycker ja , , , Det visar på vilken stor respekt koreanerna har frö oss blekansikten och vilken liten respekt vi har för varandra.


Idag hittade Eva en super bra hemsida http://www.scandinavianstuff.com/sv/  där det gick att beställa hit olika svenska matvaror Godis Chips köksredskap m,m Super bra för dom som bor utomlands och vill ha svenska saker! :) gissa om alla blev tokiga när man kunde beställa både lösviktsgodis och marabou choklad! Wow så Martin gjorde direkt en beställing så får vi se om det funkar ;)  En riktigt bra idé för i de flesta länder är det svårt att få ta  i sånt som man hemma tar förgivet att det ska finnas , havregryn-mjölkprodukter, vi dricker ex dansk mjölk här och frukost saker är inte lätt att få ta på eftresom man äter mat till frukost här... Och lösviktsgodis finns ju nästan bara i sverige :P   Spännande att se hur det går om vi kommer att få något packet eller om det fastnar i tullen finns tyvärr risk för det....


Imorgon förmiddag ska jag gå och klippa mig också spännande tänker inte göra mer än att toppa men ändå hela grejen är kul:)

Sweet dreams!

<3<3<3<3<3<3<3







Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Har du en egen chaufför till träningen? Eller hur funkar det? Kram

2011-10-20 @ 17:18:16
Postat av: Cicci Blomberg

Hej,

Japp så bra är det faktiskt! :)

kram

2011-10-21 @ 16:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0