EVERLAND!!!

Morgon började med regn och mörker , men det finns ju inga dåliga väder utan bara dåliga kläder;) så på med regnjackorna och packa torra stumpor....

Vid var framme vid Everland precis vid öppning kanon och inte så mycket folk än... Linnea och jag började med Ansiktsmålning  


Sen blev det lite djur-show eftersom det regnade ganska mycket ännu så tyckte vi att det var bra:P dock var hela showen på koreanska så vi fattade inget men det var endå BRA! Massa olika djur var med som bl.a. ett lejon, massa marsvin,olika stora fåglar som flög över publiken och en orangutang med kjol :P

 Apan och tarzan ;) tyvärr var det svårt att ta bilder där innne...




   He is a Tiger ;)



så matade vi fåglar också jätte läskigt tyckte jag, vädigt obehagligt men Oskar och Linnea var tuffare :)




Och Rida på Kamel var rätt kul! :) kände mig som 7 igen:P



Sen blev det av mot de riktiga bergochdalbanorna! suck bara över all kö..... stod 1.30h i kö för att åka i ca 2 min :P fast den var nog värt det två loopar och massa mer typ som Kanonen på Liseberg fast X10! :)


  Som sagt det är nästan inte så man ser vart den börjar ens:P




   

Sen skulle vi gå till Parkens skönhet men tyvärr var den stäng pga av regnet men det var coolt att bara se en så stor tränbana alltså Balder var inget mot detta stora verk! Helt crazy :) men Linnea och jag pker kanske tillbaka en annan dag och åker en av världens brantaste bergochdalbana i trä! :) den lutar i 75* typ rakt ner!!! Så synd att vi inte fick åka den men så kan det vara..... Som tur är så har Everland öppet alla dagar året om ;)









T-express :)





Och eftersom det snart är Halloween så var hela parken full med pumpor och spöken! :P Halloween är jätte stort här så det kommer att bli kul tydligen så klar folk ut sig och bara går runt på stan och visar upp sig också :)


 











Sen lovade jag ju igår att ni skulle få se den målade katten & hunden :P och jag håller alltíd vad jag lovar!
 

 Så himla fula fast endå så kul! :)


Lärde mig två nya grejer om barn i korea idag 1, de går i skolan 6dagar i veckan mån-lör :O och en gång i månaden är det lediga på lördagar!  2, När man förds i korea så förds man som 1 år alltså när vi firar att någon fyller ett i sverige så skulle barnet ha fyllt 2 år i Korea :P  Men kommer att blogga mera om skolan i veckan:) för nu ska jag sova är helt slut efter en heldag på tivoli + djurpark :)  imorgon bitti blir det träning! :) 

Ses imorgon igen! <3 puss  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0