Hos Frisören

Hej på er!

Idag har jag tagit mitt förnuft till fånga och varit hos frisören:) super bra var det verkligen hon pratade jätte bra engelska och klippte precis så som jag ville, och passade även på att lägga i lite slingor;)
Jag har spanat in salongen flera gånger och tyckt den verkat bra, sen idag när jag gick in var det så skönt att höra att dom redan pratade engelska där inne för kände inte riktigt för att sätta mig och bli klippt av någon som inte fattar vad jag säger/tvärt om!  När jag kom en satt det redan en tjej där som började vänligt prata med mig och det visade sig att hon hete Angelia och var från Kazahkstan, super mysig och vi bytte nummer och fb så vi ska ut och äta nästa vecka:)  det är så här eftersom de flesta är koreaner så blir det att man försker få kontakt med alla som inte är dt och kan engelska för att skapa sig en umgänges krets,. Många flyttar ju hit pga av jobb och känner absolut ingen när det kommer och då får man ju börja med att visa sig öppen och social för att hitta nya vänner.


 Resultatet av klippningen obs tänker inte locka håret så där men hon ville göra det så då fick hon prova, det var nog inte varje dag som hon fick jobba med blont hår kan jag tänka mig :)

Har även fixat naglarn idag så nu är dom rosa med blommer på ;) hehe får se hur länge jag fixar att ha det så!

Det är jätte vanligt här med att man går och fixar naglarna så det finns små salonger överallt, och det kostar typ 100 svenska kronor :P  


Pratade med pappa förut idag på skype och fick veta att det var minusgrader hemma på nätterna nu!  här känns det som sommarkvällar var ute på en promenix förut och det var jätte skönt :)

Har börjat titta på flygbiljetter till Bejing nu:) har tänkt att åka dit i novemer över en helg och koll in muren,fridens torg, förbjudna staden m,m nu när jahg ändå är så nära! :)


Ses imorgon igen!  <3 puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0