Klänningar Skor & Skåning!

Heeelllluuuuu!

Idag har jag varit på Funny Socks letar uppdrag med Linnea som imorgon ska ha roliga strumpor på sig i skolan:)
Så vi tog taxin till Itawon och började sökandet, och efter att ha gått ca halva gatan ner hittade vi ett ställe med bara strumpor Yeaa... Det blev ett par randiga tåstrumpor för linneas del och jag hittade jätte mysiga vinter strumpor :) men här är det inte vinter än på många dar så förhoppningsvis får jag inte använing för dem innan jag kommer hem....  
På vägen mot strumpaffärren hittade vi värsta skobutiken med sjukt mkt skor! Jätte nice!  OBS! detta var bara skyltfönstret:P

Sen hittade vi en jätte bra klänningsbutik där jag såg en väldigt vacker klänning som ev kan passa till balen:) ska nog köpa en klänning här och ta med hem i vilket fall som helst,,,,  Den Rosa till vänster blev jag väldigt sugen på! ;) tyckte att den var både fin och söt,,,, Det var grymt mkt klänningar i butiken (massor) önska att vi hade fler sådana i Sverige!      

Jag har också tänkt lite på hur det är här i korea med handikappade/utvecklingstörda (om dom finns lr inte) alltså klart det föds folk men om dom sedan finns med i samhället eller blir ställda utanför som "osynliga" medborgare...  För under den tiden som jag varit här har jag ännu inte sett någon som sett varken blid,rullstolbuden eller förståndshandikappad ut.. Tills idag på kvällen för då såg jag faktikst en liten kille kanske 10 år gammal som satt innanför disken i en affär antagligen var det hans föräldrar som ägde affären, men han såg iaf ut att ha en kromosom för mycket alltså att han såg ut att ha Downs syndrom, å jag hoppas verkligen att han har det bra och att han blir behandlat på rätt sätt och får den stöd och hjälp han behvöver här i livet för han är värd precis samma liv som du och jag! Får helt enkelt forska vidare om detta....

Vi fick kvällsbesök idag av en Mr Jonas som bor i Hong Kong och var här med jobbet, han känner familjen sen tidigare och de brukar umgås,, Ohh han var skåning det var så himla kul att höra hans skånska fast jag inte har varit borta så länge så var det väldigt kul att höra någon annan svenska prata än bara vi 5 som bor här:P plus att han hade väldigt "göddig" skånska gjorde saken ännu bättre =)  Han bjöd på många skratt denna kvällen och b.la så berättade han om när han var 18år och bodde i USA skit kul verkligen! han hade lyckats få tag i en Compound båge och hadet råkat skjuta lite fel dvs igenom grannens glasveranda in igenom köksfönstret sen igen vardagsrummet och tillslut ut igenom nästa vägg och vidare! :P helt galet å han berätta liksom hur han råkade skjuta fel och sen sprang och gömde bågen i vapenskåpet och sen gick till grannen för att reda ut allt och han sa till grannen att det var en leksaksbåge som han skjutit med,, men de hade svårta att förstå hur den kunnde gå först 70m långt och sen igen hela huset :/  haha alltså ja skratta så jag tjöt när han berättade detta!!! Det var verkligen kvällens story :)

Men nu är klockan mkt å lilla förken söt måste sova och ser fram emot en ny dag imorgon:)

Kiss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0