Solbränna!

Min böner till vädergudarna funkade så idag har det varit 25+ blå himmel och sol hela dagen!!! Super skönt fick till om med lite tid över så jag kunde ligga och steka i hängmattan idag:) å på bara 1.5h så lyckades jag få bikini bränna ;)

Mötes på bågskyttet idag av en starkars man som var helt förtvivlad över att han råkat skjuta ihjäl en fågel! oh dumma jag kunde ju knappt hålla mig för skratt när han stor och säger I´m so sorry! flera gånger och sen berättar att han ska gå och gräva en grop så han kan begrava den! haha^^ och saken blev ju inte bättre när han visar mig fågeln som är en stor skata med en pil rakt igenom huvudet!!! Helt galet och det såg rätt kul ut en stor svart fågel med en stor pil rakt igenom huvudet :P tyvärr så vågade jag inte fråga om jag fick ta kort på fågeln eftersom han var så himla ledsen över olyckan... Men han begravde i alla fall både fågeln och pilen:P han la pilen bredvid fågeln innan han täckte över med jord... stackars fågel vilket öde... Jag har faktiskt aldrig tidigare sett/hört att någon har lyckats skjuta en fågel så för mig var det faktiskt ganska kul att se dock missade jag ju händelse förloppet de varit ´kul att veta hur det gick till :P      Nej fy vad elak jag känner mig nu :/ R.I.P

Sen har jag varit på barnens skola idag och tittat på Linnea när hon hade simavslutning:) här läser de i kvartal istället för terminer så på torsdag slutar det första kvartalet av fyra.. Och då är det så att innan varje kvartal så kan man välja en ny sport som man vill hålla på med efter skolan eller om man vill gå med i någon av skolan olika grupper tex religionsgrupp/etikgrupp m,m så kan man välja det med... Det var väldigt kul at titta på! och jag blev väldigt imponerad av 6 åringarna som också var med och simmade och det simmar precis lika dant som det fem år äldre barnen alltså att se en 6 åring som simmar fjäril är rätt coolt! Men då märker man också hur fort barnen måste växa upp för det var inte direkt någon vatten lek dom höll på med utan det var helt seriös träning för att bli bra simmare i alla discipliner! Funderade över hur de små orkar med att först gå i skolan från 08-15 och sen träna simning tills halv 5 :O galet tycker jag men det är så man gör för att få elever som har både höga betyg och är duktiga i idrott! Undra hur många svenska föräldrar det är som skulle kunna tänka sig att skicka iväg sin 6 åring på simträning alltså inte simskola utan träning för att sen kunna tävla!    "här vådage jag iaf att ta bidler" ;)




 

Imorgon väntar en ny dag! Natti natti
P.S Jonna R Fyller 18 idag glöm inte att gratta denna underbara tjej som har varit min vän sedan 18 år! <3 Stort Grattis till dig gumman<3

Kommentarer
Postat av: jonna

tack världens bästa bästa cicci! <3

2011-10-11 @ 17:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0