Torsdag och stor Sol =)

Hejsan!
Idag har det varit en stor sol över hela Seoul! Jätte skönt med solen i ansiktet och pillar i kogret;)
Efter att ha suttit i bilkö ca 30 min på väg hem från träningen så vart det bara hem och byta om för att sedan ta en runda på stan och för första gången gå ut med TinTin på stan
Så han fick snälla hoppa i sin väska och vi åkte mot Itawon, väl där gick vi en restaurang och åt lunch hihi jag åt Pizza Margareta ”super god” med massa mozzarella och tun botten!
Itawon är den gamla krog gatan där förr soldaterna gick på helgerna så går man på en del tvärgator så finns många pubar och restauranger kvar från kriget.  Idag är det mera en jätte stor shopping gata med massa olika butiker och restauranger från alla världen hörn…
Med lite mat i magen gick vi till veterinären så att TinTin kunde få ett chip (pass) så att dom kan ta med honom hem till Sverige sen nästa sommarJ  Det var så himla kul hos veterinären trodde vi att det var en leksaks katt som låg i soffan till jag skulle sätta mig där! Katten rörde på sig och imorgon ska jag lägga ut bilder så får ni se.
Varför vi trodde att den var på låtsas – Katten hade färgade tassar som var ill gröna och gula det såg helt tokigt ut och både Eva och jag brast ut i skratt när sen det kommer en liten hund med färgade röd tuppkam också!  Dock kommer bilderna imorgon för har dem bara på Eva´s mobil då jag inte tog med mig kameran förväntade mig ju inte riktigt denna färgchock :P  

Jag har bakat Morotskaka idag för första gången i mitt liv vilket faktiskt blev succse J jätte god och saftig kaka med citron glasyr denna skönhet fins i alla fall på bild i min dator

Nu ska jag sova för imorgon blir det dagen vi alla har väntat på hela veckan eller iaf så har Oscar jag och Linnea väntat på den! Imorgon ska vi till Everland som är Seouls största nöjespark och den ska tydligen vara STOR! Och kan jämföras lite med Disney land , så imorgon ska vi ta oss an en av världens brantaste trä bergochdalbana som har en lutning på 75* Så KUL!!!
Barnen är lediga imorgon från skolan bara för att det blir ett nytt kvartal på måndag för dem så imorgon är alla lärarna i skolan och sätter kvartals betygen :P

Nu ska jag ladda mentalt inför imorgon ;) Sov sött alla <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0