Utsikt över stan!

Oh vilken dag alltså! klockan är snart tio här och jag är helt slut känns bra faktiskt :)

Började morgonen vid 7 med ett 10 km långt löppass längs med floden åå det var så himmla fint för solen höll precis på att stig upp över Seoul, väldigt skönt att röra på benen ordentligt och bli av med lite energi :P som ,ånga av er vet så har jag g anska mkt energi i kroppen och måste hela tiden hitta på sätt att bli av med aden anars kan jag vara uppe hela nättern:P


Har varit på lunch idag med en tjej från Kazakhstan Angelina, hon hämta upp mig ( blev impad av att hon kör bil här för det är inte enkelt kan jag säga sjukt mkt trafik och folk kör precis hur som helst!) så åkte vi bort till Itawon där vi åt på en jätte fin nyöppnad restaurang Passion 5!  Ganska cootl va? för visst ser du ut som ett kontor/ likande men i botten är det ett stort Bageri/ Café och sen är det olika restaurang våningar :P

     


Efter luchen åkte vi och hämtade hennes 4 åriga dotter Sofia jätte söt! Hon går på en förskola med andra barn Västerländska barn, det pratar bara engelska på skolan och måste säga att det är så kul att se så smp barn som pratar så bra engelska fast det oftast är deras andra språk som Angelina och Sofia dom har Ryska som första språk, , 
Jätte spännande att prata med henne om skillanderna mellan kulturerna, finns så mycker man kan lära sig av varandra! :D 
Blev även bjuden på tea hemma hos dem! Shit deras lägenhet var nog en av de finaste jag sett:O på 8e våning och med enormt stor glasad balkong med utsikt över hela stan verkligen! 
Här i Korea är det väldigt vanligt med Macarons- det är ett franskt bakverk som smakar jätte gott! typ lite som seg maräng med smak:)  så när vi åkte från itawon passade vi även på att köpa macarons som vi sen åt till fikat. Tror att det finns hemma på vissa fik ser ni dom så ta chansen köp! :)  




Angelina har så att de kan gå upp på taket på deras hus "lite karlsson på taket feeling" ;) men ack så fin utsikt det var så vi tog några kort! :)








Angelina! :)







        Fint inte sant ;)


Sen belv det även kvälls mat ute idag på Itawon - på en thai restaurang "stakt och gott" :)
Vi beställde in massa olika ^^




Men nu är jag super trött och klockan har hunnit bli kvart i 11 :P  Imorgon bitti ska jag iväg tidigt och skjuta prova de nu gräppet/handtaget Spännande :)

Puss på er alla söta<3

Kommentarer
Postat av: Marléne

Åhhh, Cicci!!! Grattis i efterskott. Jag har varit dålig på att kommentera men jag läser NÄSTAN varje dag din blogg. Missade att du fyllde dock, tyvärr. Så kram från mig för det.



Har du fått återkopplingarna på dina arbeten? Jag mailade dem i förra veckan. Vill bara kolla att du fått dem till dig.



Namdaemun market var ett av de favoritställen i Seoul vi var på. Uppriktigt sagt har jag funderat på om det inte skulle kunna finnas en anledning för mig att få komma och hälsa på...;) Jag blir jättesugen när jag läser och tittar på din blogg..



Ha det bäst!



2011-10-26 @ 18:51:45
Postat av: Anonym

Hej! Tack så mycket ingen fara nu har jag lärt mig hur man svara på kommentarerna! :)

Ja då fick dem och det verkade ju ok :) bra,

Namdaemun är great!!!

Det finns ju massa bra anledingar ju! :) oh det skulle vara så roligt om du kom!=) du är jätte välkommen här! :)



Massa kramar!

2011-10-27 @ 16:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0