Fika dagen!

HElluuuu alla goa!

Idag har jag fikat tre gånger inte illa alls :P  först var i morse så blev det frukost ute på stan, där vi passade på att träffa lite vänninor till eva (mamma) i huset.Det var väldigt kul att få träffa damerna som alla var från olika länder: Danmark,USA,Finland,Mexico,Spanien alla med män som jobbar på olika företag stationerade i Seoul.
Mitt på dagen blev det en ficka ut på verandan tillsammans med skolböckerna dock inte lika trevligt :P
Och på eftermiddagen var vi och hämtade dottern (linnea) på skolan, Oj säger jag bara vilken skola den hade allt man kan vilja att en skola ska ha - simmhall, fotbollsplaner basketplaner tennis fridrottsbana m,m alltså allt fanns där! tänk om det skulle vara så i sverige då tror jag att vi skulle vara mycket bättre på idrott än vad vi idag är... Och överviktiga barn skulle knappt existera, så först går barnen i skolan från 8-3 sen är det olika fritidsaktiviters som dra igång som ex idag har linnea simmat efterskolan..  När vi åkte hem tbx från skolan till UN village (där vi bor) så stannade jag och linnea på Café Paris och köpte fika "mumsigt"... 
 
Nu är klockan snart 7 här och mörkret har redan lagt sig över stan så nu lyser den upp av alla reklamskyltar och neonskyltar... Fast jag är lite av en lantis så är det vackert :P 
                                                                                     
Här är länken till barnens skola
http://www.yisseoul.org/ 

Ps skype funkar väldigt bra här pratade med mamma tidigare idag:) <3 Ds  

   


Kommentarer
Postat av: Marléne

Åhhh, vad spännande att följa dig här Cicci! Jag blir helt lyrisk över att få veta EXAKT vad du håller på med. Hoppas allt kommer att gå bra. Du skriver intressant.



Stor kram

2011-09-28 @ 10:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0